zondag 3 oktober 2010


Vrijdagmiddag  was het weer  mooi genoeg om nog even naar de Bommelerwaard te gaan. Paul  had, na mijn opmerking dat ik de Waal boven de Maas verkoos, me gewezen op het stukje Maas bij Poederoijen en dat was inderdaad de moeite waard. Een klein paneeltje gemaakt op de Maasdijk, waarbij ik nog werd aangesproken door opgeschoten jongens die even later met een rubberbootje met buitenboordmotor de Maas op voeren om te vissen. Een van hen had in Geldermalsen gewoond, maar vond het in Poederoijen veel fijner en rustiger al was er, op mijn doorvragen,  in de wijde omtrek geen kroeg of dorpshuis te bekennen.
Het schilderijtje ligt nu bij de lijstenmaker. Even verderop, richting Aalst nog gauw een doekje gemaakt ( zie boven). Op de terugweg met het pontje bij Nederhemert. De veerman bedreef de houtsnijwerkkunst en werkte in zijn hokje tussen de bedrijven door aan een bijbelse tekst op paneel, ik dacht uit Psalm 136, maar ik kan er eentje naast zitten. Thuis googlend zag ik dat ik met een Heijkop te maken moet hebben gehad. http://www.houtsnijwerk.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten